Η Ελένη Χατζόγλου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Λογοθεραπείας, της Ανωτάτης Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας του ΤΕΙ Ιωαννίνων, από την οποία αποφοίτησα το 2009.
Πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση σε ιδιωτικό Πολύκεντρο στη Θεσσαλονίκη στην οποία παρέμεινα στη συνέχεια και εργάσθηκα σε διάφορα ιδιωτικά Κέντρα αντιμετωπίζοντας δύσκολες και σύνθετες περιπτώσεις παιδιών.
Το 2010 επέστρεψα στον τόπο στον οποίο μεγάλωσα, στη Μυτιλήνη, όπου και οργάνωσα το δικό μου Κέντρο Λογοθεραπείας. Εννέα χρόνια αργότερα, ανταποκρινόμενη στο συνεχώς αυξανόμενο αριθμό παιδιών και στις ανάγκες τους, δημιούργησα δύο νέους χώρους εργασίας, ένα Κέντρο Λογοθεραπείας και ένα Κέντρο Εργοθεραπείας εξοπλισμένα με κατάλληλα και σύγχρονα μέσα.
Μέχρι και σήμερα προκειμένου να έχω ενημέρωση της εξέλιξης της επιστήμης στο αντικείμενό μου, συνεχίζω την εκπαίδευση για τη διεύρυνση των γνώσεων μου, συμμετέχοντας σε Πανελλήνια Συνέδρια ή παρακολουθώντας ειδικά σεμινάρια με σκοπό την εξειδίκευση σε διάφορες μεθόδους που αφορούν στην επικοινωνία ατόμων και ατόμων με αυτισμό, αλλά και στις μεθόδους παρέμβασης:
Διαταραχές Κοινωνικής Επικοινωνίας στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές – το μοντέλο των κύκλων.
The Lidcombe Program of Early Stuttering Intervention (τραυλισμός).
Social Stories (κοινωνικές ιστορίες).
Intensive Interaction & ASD (πρόγραμμα εντατικής αλληλεπίδρασης και αυτισμός).
Μοντέλο Συνθεραπείας (λόγος και πράξη) στον αυτισμό.
E.A.C.CH (Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας).
Νευρολειτουργική Αναδιοργάνωση (λειτουργίες του στόματος) μέθοδος Padovan.
Βασική κατάρτιση PECS (Σύστημα Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων).
Γλωσσικό πρόγραμμα
Feeding therapy approach.
Palin PCI (parent-child interaction therapy – θεραπεία αλληλεπίδρα-σης γονέα – παιδιού) και πολλά άλλα.
Επίσης έχω εκπαιδευθεί στη μέθοδο παρέμβασης της Aισθητηριακής Ολοκλήρωσης και τα έξι τελευταία χρόνια εποπτεύομαι και συνεργάζομαι με Εργοθεραπεύτρια (επίσης εκπαιδευμένη στη χρήση μεθόδου της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης) με σκοπό το συνδυασμό της Λογοθεραπευτικής και στοιχεία Εργοθεραπευτικής παρέμβασης. Τα παιδιά αξιολογούνται ανάλογα με την ηλικία και τη δυσκολία τους, με σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία όπως:
Δοκιμασία γλωσσικής έκφρασης και αντίληψης.
Δοκιμασία γραμματικής και πληροφοριακής επάρκειας (εικόνες δράσης).
Δοκιμασία εκφραστικού λεξιλογίου ( ΔΕΛ).
Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας (ΠΛΑΣΗ).
ΑΘΗΝΑ TEST.
Φωνολογικό TEST του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών.
Οι Εργοθεραπευτές του κέντρου εποπτεύονται και πλαισιώνονται από έμπειρη Εργοθεραπεύτρια, η οποία είναι εκπαιδευμένη στη μέθοδο παρέμβασης της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (sensoryintergration) και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Περιοδικά όλα τα παιδιά που είναι ενταγμένα ή πρόκειται να ενταχθούν σε Εργοθεραπευτικό πρόγραμμα, αξιολογούνται από την Εργοθεραπεύτρια με σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία όπως:DTVP2, SENSORYPROFILE 2, ΑΘΗΝΑ TEST, SENSORYPROCESSING, MEASURE, VMI, TVPS, PORTAGE και πολλά άλλα. Η συνεργασία μας παραμένει σταθερή τα τελευταία έξι χρόνια προς όφελος των παιδιών.
Επιπλέον, για την καλύτερη θεραπευτική προσέγγιση των παιδιών, υπάρχει συνεργασία με έμπειρη Παιδοψυχίατρο καθώς και Ψυχοθεραπευτή, για τη συμβουλευτική γονέων.